Google+ "Πόσο θα επηρεάσουν τις βάσεις οι πρόσφατες αλλαγές;" του Στράτου Στρατηγάκη

"Πόσο θα επηρεάσουν τις βάσεις οι πρόσφατες αλλαγές;" του Στράτου Στρατηγάκη

Αναρτήθηκε από | 15/03/2018 | To blog μας | Δεν υπάρχουν σχόλια

Του Στράτου Στρατηγάκη

Μαθηματικού – Ερευνητή
stratig@yahoo.com​

Όπως σχεδόν κάθε χρόνο έτσι και φέτος είχαμε αλλαγές στην κατανομή των σχολών στα Επιστημονικά Πεδία, αλλά και αλλαγές στις ίδιες τις σχολές και τα τμήματα, που, φυσικά, θα επηρεάσουν τη διαμόρφωση των βάσεων. Οι ερωτήσεις των υποψηφίων και των γονέων τους άρχισαν να πληθαίνουν, συνεπώς χρειάζεται να δούμε τι γνωρίζουμε μέχρι τώρα.

Η διαμόρφωση των βάσεων εξαρτάται από τρεις παράγοντες:
1. Τον αριθμό των εισακτέων, που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας μέχρι τις 15 Μαρτίου, με βάση την ισχύουσα νομοθεσία.
2. Τη δυσκολία των θεμάτων των Πανελληνίων εξετάσεων.
3 Τις επιθυμίες των υποψηφίων, όπως αποτυπώνονται στο μηχανογραφικό τους δελτίο.

Είναι προφανές ότι δεν γνωρίζουμε τίποτα για κανένα από τους τρεις παράγοντες, συνεπώς δεν μπορεί να γίνει καμία εκτίμηση για τη διαμόρφωση των βάσεων του 2018. Το μόνο που θα προσπαθήσουμε να δούμε είναι πως θα μπορούσαν να επηρεάσουν οι μέχρι στιγμής ανακοινωμένες αλλαγές.

Η πρώτη αλλαγή είναι η κατάργηση του πεδίου των Παιδαγωγικών Επιστημών και η ενσωμάτωση των τμημάτων σε όλα τα επιστημονικά πεδία. Σε προηγούμενο άρθρο μας δείξαμε ότι δεν αλλάζει σημαντικά η ζήτηση για την εισαγωγή στα Παιδαγωγικά Τμήματα. Αυτό που αναμένουμε να αλλάξει είναι ο αριθμός των μορίων που θα συγκεντρώσουν οι υποψήφιοι. Αυτό περιμένουμε να συμβεί γιατί με τα Παιδαγωγικά ως ξεχωριστό πεδίο οι υποψήφιοι από τις Ανθρωπιστικές επιστήμες εξετάζονταν στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας και οι υπόλοιποι στην Ιστορία Γενικής Παιδείας. Η εξέταση σ’ αυτά τα μαθήματα αποδεικνυόταν εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση για τους υποψηφίους γιατί αυτά τα μαθήματα δεν ταίριαζαν στο εκπαιδευτικό τους προφίλ. Το αποτέλεσμα ήταν να έχουμε ιδιαίτερα χαμηλές επιδόσεις σ’ αυτά τα μαθήματα, που ήταν και βασικά, έδιναν, δηλαδή , περισσότερα μόρια. Αναμένουμε, λοιπόν, οι υποψήφιοι για τα παιδαγωγικά να συγκεντρώσουν περισσότερα μόρια, τώρα που δεν εξετάζονται  τα μαθήματα που τους χαντάκωναν. Αυτό σημαίνει ότι αναμένουμε άνοδο των βάσεων στα Παιδαγωγικά όχι λόγω αυξημένης ζήτησης αλλά λόγω καλύτερων επιδόσεων. Αν αυξηθεί και η ζήτηση τότε αναμένουμε επιπλέον άνοδο των βάσεων.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ακολουθώντας τον σύνδεσμο εδώ