Google+ "Περιμένοντας το Νέο Λύκειο" του Στράτου Στρατηγάκη

"Περιμένοντας το Νέο Λύκειο" του Στράτου Στρατηγάκη

Αναρτήθηκε από | 13/02/2018 | To blog μας | Δεν υπάρχουν σχόλια

Του Στράτου Στρατηγάκη

Μαθηματικού – Ερευνητή
stratig@yahoo.com​

Ακόμη περιμένουμε την ανακοίνωση του τρόπου λειτουργίας του νέου Λυκείου και του τρόπου εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές. Οι αλλαγές που εξαγγέλλονται μέσω δηλώσεων εντείνουν τη σύγχυση των μαθητών της Α Λυκείου και των γονέων τους, που ρωτούν συνεχώς τι θα γίνει με τα παιδιά μας και κανείς δεν μπορεί να τους απαντήσει. Δυστυχώς είναι πολύ μεγάλη η καθυστέρηση στην ανακοίνωση των αλλαγών. Αρκεί να θυμίσουμε ότι ο νυν Υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου είχε πει με την ανάληψη των καθηκόντων του το φθινόπωρο του 2016 ότι μέχρι το Μάρτιο του 2017 θα έχει ανακοινωθεί το Νέο Λύκειο και ο τρόπος εισαγωγής στις Ανώτατες Σχολές. Η καθυστέρηση της ανακοίνωσης πλησιάζει, λοιπόν, τον ένα χρόνο. Προφανώς κάποια δυστοκία υπάρχει, αφού το θέμα δεν είναι απλό και πέρασε από πολλές φάσεις. Ξεκινήσαμε από την κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων για να φτάσουμε στις κεντρικά οργανωμένες εξετάσεις για την απόκτηση του απολυτηρίου Λυκείου, που θα χρησιμεύουν για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

Καλό είναι να δούμε μερικές από τις αιτίες που οδήγησαν σε αποτυχία το υπάρχον σύστημα εισαγωγής, ελπίζοντας ότι δεν θα επαναληφθούν τα ίδια λάθη και στο νέο σύστημα. Το υπάρχον σύστημα άρχισε την εφαρμογή του από το 2016 και θα διαρκέσει για 4 μόνο χρόνια, γιατί ο Υπουργός Παιδείας επιμένει ότι από το 2020 θα εφαρμοστεί το δικό του σύστημα. Η τόσο σύντομη ανάγκη αλλαγής οφείλεται στην προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τον εμπνευστή του κ. Αρβανιτόπουλο και τα πολλά μπαλώματα που χρειάστηκαν από τους επόμενους Υπουργούς Παιδείας για να καταστεί στοιχειωδώς λειτουργικό. Στον πίνακα βλέπουμε τον αριθμό των Φύλλων Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ) που εκδόθηκαν για να συμπληρώσουν ή να διορθώσουν τον αρχικό νόμο. Βρήκα στο αρχείο μου 17 ΦΕΚ που κάτι άλλαζαν στο αρχικό σχέδιο. Μπορεί να μου ξέφυγε και κάποιο. Ο αριθμός των παρεμβάσεων (μπαλωμάτων) είναι πολύ μεγάλος. Ας θυμηθούμε ότι στο αρχικό σχέδιο μετρούσαν για τον υπολογισμό των μορίων οι βαθμοί και των τριών τάξεων του λυκείου, τα επιστημονικά πεδία ήταν 5, τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας εξετάζονταν στα Οικονομικά και δεν περιλαμβανόταν η πληροφορική στα πανελληνίως εξεταζόμενα μαθήματα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ακολουθώντας τον σύνδεσμο εδώ