Google+ "Λιγότερες εξετάσεις, περισσότερο μάθημα" του Στράτου Στρατηγάκη

"Λιγότερες εξετάσεις, περισσότερο μάθημα" του Στράτου Στρατηγάκη

Αναρτήθηκε από | 06/11/2017 | To blog μας | Δεν υπάρχουν σχόλια

Του Στράτου Στρατηγάκη
Μαθηματικού – Ερευνητή

Την πρόθεση του Υπουργείου για συρρίκνωση των απολυτηρίων εξετάσεων της Γ Λυκείου τον Ιούνιο ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας. Στόχος του Υπουργείου να κερδηθούν δύο εβδομάδες παραπάνω μάθημα. Τα Λύκεια, δηλαδή, να σταματούν τα μαθήματα στις 31 Ιουνίου, όπως συνέβη από πέρυσι με τα Γυμνάσια.

Πράγματι, όπως βλέπουμε στον πίνακα οι εβδομάδες διδασκαλίας στο Λύκειο στην Ελλάδα είναι μόλις 31 ενώ ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι 37. Αντίστοιχα οι ημέρες διδασκαλίας είναι 153 στην Ελλάδα και 179 στις χώρες του ΟΟΣΑ. Συνεπώς υπάρχει σημαντική διαφορά στο χρόνο διδασκαλίας, που αποτελεί την πεμπτουσία της εκπαίδευσης, με την Ελλάδα να υστερεί σημαντικά σε διδακτικές ώρες.

Τι γίνεται τον υπόλοιπο χρόνο; Τόσες πολλές διακοπές έχουν τα παιδιά μας θ’ αναρωτηθείτε. Όχι, απλά ξοδεύουμε πολύ χρόνο στις εξετάσεις. Πέρυσι στα Λύκεια τα μαθήματα τελείωσαν στις 9 Μαΐου αλλά οι Πανελλήνιες εξετάσεις τελείωσαν στις 20 Ιουνίου. Σπαταλήσαμε, δηλαδή, 40 μέρες σε εξετάσεις. Από αυτές τις 40 μέρες οι τελευταίες 15, οι ημέρες διεξαγωγής των Πανελληνίων εξετάσεως είχαν νόημα. Οι πρώτες 25, που διήρκεσαν οι ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις, ήταν χωρίς νόημα γιατί οι απολυτήριες εξετάσεις δεν απασχολούν καθόλου τους μαθητές της Γ Λυκείου. Πιστοί στη βασική αξία της σύγχρονης κοινωνίας πως ότι δεν είναι χρήσιμο το απορρίπτουμε οι μαθητές έχουν μόνο μία απαίτηση από τις απολυτήριες εξετάσεις του Λυκείου: Να πάρουν υψηλή βαθμολογία ει δυνατόν χωρίς καθόλου διάβασμα. Το μυαλό τους είναι μόνο στις Πανελλήνιες εξετάσεις που έπονται των απολυτηρίων. Μην κατηγορούμε τα παιδιά γι’ αυτή τη συμπεριφορά. Εμείς τους μάθαμε αυτή την αξία. Τα παιδιά απλά την εφαρμόζουν κι ας μη μας αρέσει.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο ακολουθώντας τον σύνδεσμο εδώ